Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας

TIMES HIGHER EDUCATION

Η κατάταξη του Times Higher Education μαζί με την QS World University Rankings και την Academic Ranking of World Universities θεωρούνται οι τρεις κατατάξεις με τη μεγαλύτερη απήχηση διεθνώς.

Από το 2004 έως το 2009 το Times Higher Education (THE) δημοσίευε την κατάταξη THE–QS World University Rankings (WUR) σε συνεργασία με το Quacquarelli Symonds (QS). Το 2009 σταμάτησε η συνεργασία με το QS και ξεκίνησε τη συνεργασία με την Thomson Reuters, προκειμένου να δημιουργήσει έναν νέο παγκόσμιο πίνακα κατάταξης των πανεπιστημίων που αποκαλείται Times Higher Education World University Rankings. Στις 3 Ιουνίου 2010, το Times Higher Education αποκάλυψε τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στη δημιουργία της νέας παγκόσμιας κατάταξης. Ο Οργανισμός Times Higher Education δημοσίευσε την πρώτη του κατάταξη χρησιμοποιώντας τη νέα μεθοδολογία στις 16 Σεπτεμβρίου 2010, και από τότε μέχρι σήμερα την δημοσιεύεις κάθε χρόνο ανελλιπώς.

Η μεθοδολογία της κατάταξης World University Rankings της THE περιλαμβάνει 13 δείκτες που ταξινομούνται σε 5 κατηγορίες: διδασκαλία (30%), έρευνα (30%), ερευνητική απήχηση / ετερο-αναφορές (30%), διεθνής διάσταση (7,5%), έσοδα από τον ιδιωτικό τομέα (2,5%).  Βασίστηκε στα αποτελέσματα των δύο ετήσιων εκθέσεων «ακαδημαϊκής  φήμης» που υλοποίησε παρέχοντας βιβλιομετρικά και άλλα δεδομένα που βασίστηκαν σε 77,4 εκατομμύρια παραπομπές - ετεροαναφορές και 12,8 εκατομμύρια ερευνητικές δημοσιεύσεις όλων των κατηγοριών (ερευνητικά άρθρα, άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων, βιβλία, κεφάλαια σε βιβλία, κ.α) των τελευταίων πέντε ετών.  Στις πηγές των δεδομένων περιλαμβάνονται 23.400 ακαδημαϊκά περιοδικά που έχουν συμπεριληφθεί στη βάση Scopus του Elsevier την περίοδο 2014-2018. Αντίστοιχα οι ετεροαναφορές που έχουν συλλεχθεί αφορούν τα τελευταία έξι χρόνια (2014-2019

Η μεθοδολογία της κατάταξης World University Rankings της THE περιλαμβάνει 13 δείκτες που ταξινομούνται σε 5 κατηγορίες: διδασκαλία (30%), έρευνα (30%), ερευνητική απήχηση / ετερο-αναφορές (30%), διεθνής διάσταση (7,5%), έσοδα από τον ιδιωτικό τομέα (2,5%).  Η ανάλυση των κατηγοριών αυτών στους επιμέρους δείκτες είναι η ακόλουθη:

  • Τα έσοδα από τον ιδιωτικό τομέα φανερώνουν, σύμφωνα με τους δημιουργούς της κατάταξης, την καινοτομία που παράγει το ίδρυμα και διαιρείται με τον αριθμό των μελών ΔΕΠ (2,5%)
  • Η διεθνής διάσταση σχετίζεται με:
  • το ποσοστό μελών ΔΕΠ που προέρχονται από την αλλοδαπή στο σύνολο του προσωπικού (2,5%),
  • το ποσοστό των αλλοδαπών φοιτητών στο σύνολο των φοιτητών (2,5%),
  • το ποσοστό των ερευνητικών εργασιών που έχουν συ-συγγραφείς από την αλλοδαπή (2,5%).
  • διδασκαλία αξιολογείται ως εξής:
  • “Φήμη” του ιδρύματος σχετική με τη διδασκαλία, όπως αποτυπώνεται σε μια μεγάλη έρευνα ερωτηματολογίων, στην οποία το 2019 συμμετείχαν 21.000 ακαδημαϊκοί από όλο τον κόσμο (15%),
  • Αριθμός εκπονημένων διδακτορικών ανά μέλος ΔΕΠ (6%),
  • Αριθμός προπτυχιακών φοιτητών ανά μέλος ΔΕΠ (4.5%),
  • Έσοδα (από διδασκαλία) ανά μέλος ΔΕΠ (2.25%),
  • Ποσοστό διδακτορικών τίτλων προς αριθμό προπτυχιακών τίτλων (2.25%).
  • Η έρευνα αξιολογείται ως εξής:
  • “Φήμη” του ιδρύματος σχετική με την έρευνα, βασισμένη στην παραπάνω έρευνα (18%),
  • Έσοδα (από έρευνα) ανά μέλος ΔΕΠ (6%),
  • Αριθμός δημοσιεύσεων ανά μέλος ΔΕΠ (6%).
  • Η ερευνητική απήχηση αξιολογείται με τον κανονικοποιημένο μέσο όρο ετερο-αναφορών αναφορών σε εργασίες μελών ΔΕΠ του ιδρύματος. Τα δεδομένα προέρχονται από την βιβλιογραφική βάση δεδομένων Scopus. (30%)